Ännu en offentlig person på väg

Lotta Gröning från SVT

Bra artikel som försöker söka bakom de mest ytliga flosklerna . . .

Kanske dags att inse de kausaliteter som finns rörande vad som händer och inte använda det som händer för att driva sin egen agenda.

LG har en längre tid skrivit sådant som inte följer gängse PK agenda där vissa skribenter i vissa tidningar inte publicerar det som jag vill att de skall redovisa utan snarare håller sevriges medborgare i ett “sovande” tillstånd typ “ett sovande folk” . . gäller att hitta denna agenda författare såväl som de som högläser ur agendan.

Jag måste nu protestera.

Bra LG kanske till ochj med att det är allas vår uppgift att protestera och bli belönade för protester….antingen har vi fel….bra o veta eller så har vi rätt bra för andra att få veta…

En tanke rörande “reasoning behind”

Det är inget attentat mot det öppna samhället, det är ett terrorkrig mot länder och politiker som lagt sig i andra länders styre.

ingen dum idé att det är så oppenbart……

Blir man slagen så slår man tillbaka . . . och om rättsskipningen inte finns/fungerar tar man saker i egna händer.

Övervakning?

Jakten på terrorister blev startskottet för förändrade lagar när det gäller övervakningens befogenheter.

En sann story från mitt privata liv….

Letade rätt på ett litet köksredskap på nätet……..fanns på Cervera…..inom ett par veckor poppade annonser för detta redskap upp på min facebook…..någon visste och skickade annons till FB fvb till mig…..hiur jag rört mig på nätet är alltså känt för vissa ja dessutom borde väl FB få betalt av någon för de annonser som “dyker upp” och vem betalar?

Precis:

There are no free meals!

i smått som i stort och för min det som köpt dessa köksredskap (köpte två likadana) behövs verkligen annonsen om kvaliten är ens sunkig……

Att läsa Freud eller “tolkaren” m.m.   Alice Miller speciellt de tidiga alstren väcker tankar…..

The Drama of the Gifted Child, (1978)

et. al.

 

 

 

 

Leave a Reply

