Drottninggatan 2017.04.08 – här tog första kapitlet i dystopin slut.

“Sverige har förvandlats en tonårig emo med självskadebeteende.”

Peter Harold - Skrivarens blogg

Bästa läsare!

Jag avlade ett besök vid Drottninggatan i Stockholms centrum idag. Jag hade visserligen lovat mig själv att inte åka dit över huvud taget. Men jag tog en långpromenad, och eftersom Hagaparken var mitt mål så hamnade jag trots allt där mitt i eländet.

Det var rörande. De byggstängsel som är uppsatta medan Klarabergsgatan byggs om hade klätts med blommor, och hela gatan var fylld med människor som visade vördnadsfull respekt för offren av gårdagens terrordåd, och även hedrade polisen som skänkte en känsla av trygghet med sin närvaro medan alla människor evakuerade stadskärnan till fots under fredagskvällen.

Jag pratade med en polisbekant igår och frågade lite lättsamt vad han skulle göra för nytta nu när attentatet redan var ett faktum. Han svarade med handen mot hölstret att han skulle se till att nästa terrorist inte skulle lyckas med vad den förste gjort. I verkligheten hade poliserna vid Drottninggatan…

View original post 577 more words

Leave a Reply

